Site icon Landsforeningen 1001 dager

Om oss

Landsforeningen 1001 dager jobber med mental helse under graviditet og etter fødsel. Vi er den første foreningen i Norge som jobber med mental helse i den perinatale perioden og som er brukerstyrt. Ved å kombinere førstehåndserfaring, forskning og klinisk erfaring i styret vil vi tilby kunnskapsbaserte tilbud til målgruppen.

Vi er opptatt av å se familien som en enhet og tenke helhetlig. Vi ønsker å forebygge og bygge familien opp slik at vi kan stå sterkere rustet når vi møter på utfordringer i livet.

Landsforeningen 1001 dager startet i mars 2017 da Marita Helen Rendal, Lene Haugsdal, Grete Hove og Lena Engelsen ønsket fokus på mental helse under graviditet og etter fødsel. Du kan lese våre historier under «Media». I 2018 fikk vi statsstøtte. Det ga oss muligheten til å etablere et kontor, lage hjemmeside, flyer og levere erfaringsforedrag

Vi er glade for at arbeidet er begynt og håper du vil følge oss på reisen.