Mental helse
under graviditet
& etter fødsel

Velkommen til Landsforeningen 1001 dager

Det er 1001 dager fra unnfangelse til barnets toårsdag. Vi vet at dette er en sårbar tid og en stor overgang for foreldre. Det er ikke uvanlig å kjenne på vanskelige følelser i denne perioden. Om dette gjelder deg, vil vi at du skal vite: du er ikke alene, det er ikke din feil, det er midlertidig og med rett hjelp blir alle bedre.

Det var godt å høre legen si at dette var ganske vanlig og at jeg ikke hadde valgt å føle meg slik

Lena

og støtte

og støtte

Hvem kontakter du?

Hvem kontakter vi?

Veien videre

Hvordan går det med deg…Pappa?

Svangerskap og barnets første år er en spennende tid som også fører med seg mye ansvar og nye utfordringer. Omlag 1 av 20 menn sliter med depressive plager i tiden rundt svangerskap og fødsel. I videoen under deler tre menn sine historier.

LF 1001 dager i Apotek 1 sin Babybox

Vi har inngått en avtale med Nordic Family Group AB og skal delta i Apotek 1 sin Babybox fra mars 2019. Babybox når ut til ca. 45 000 gravide familier i Norge hvert år. Hos Apotek 1 får du en Babybox med spennende innhold til babyen og deg selv når du venter barn. Den kan du bestille her

Last ned flyer

Nå kan du laste ned LF 1001 dager sin aller første flyer. Helsepersonell kan printe ut brosjyren og henge den opp på oppslagstavlen.

Når den lykkeligste tiden blir et svart helvete

For seks år siden ble Lene Haugsdal (40) gravid med tvillinger etter tre prøverørsforsøk. Hun følte seg overlykkelig og gledet seg til å bli mor. Vi kan se det for oss: Tvillinger i matchende klær. Babytepper med broderte navn. Rolige trilleturer med en kaffekopp i hånda. Et instagrambilde med en barnevogn foran trær med fine høstfarger. Men hva gjør