Velkommen til digitalt årsmøte 2021

Velkommen til årsmøte hos LF 1001 dager!  Har du gode forslag så send dem inn til info@landsforeningen1001dager.no – vi blir veldig glade for å høre fra deg.  Grunnet sykdom så er vi dessverre forsinket med å legge ut styringsdokumenter. Dette vil være på plass minst 48 timer før selve møtet.  Vi håper å «se» deg der.  vh Styret i

Se vår FB video – verdensdagen for mødres mentale helse

I anledning verdensdagen for mødres mentale helse arrangerte vi et FB Live event. Generalsekretær Lena Engelsen og Psykologspesialist Gro Vatne Brean pratet om hvorfor vi trenger en verdensdag, hva  som inngår i sekkebetegnelsen «Fødselsdepresjon» og svarte til slutt på spørsmål fra følgere.  Trykk på bildet for å se arrangementet. Trykk her for se våre info-ark.

Forskere mener helsepersonell ikke har god nok kunnskap om perinatal mental helse

NRK Dagsrevyen 5. april 2021 (link til reportasje er nederst) British Journal of Psychiatry International publiserte nylig en rapport om perinatal mental helse i Norge.  Artikkelen konkluderte med at det er uklart hvilken helseinstans og faggruppe som eier ansvaret når en av foreldrene har et psykisk helseproblem. Mangelen på spesialiserte tjenester og dårlig definerte henvisningsveier

Jeg er drittlei

Tekst: Psykolog Amalie Vatne Brean Illustrasjon: Therese G. Eide Her sitter jeg, et år etter at korona kom rullende inn over landet, og har lovet å skrive en artikkel om hvordan vi holder ut den siste, seige sluttspurten. Problemet er at jeg er drittlei. For å være helt ærlig aner jeg ikke hvordan vi skal