Gråt og trøstens ABC

Hør på lydfil og lær om  noe som heter «Trøstetrappen». Den forteller om en logikk som kan hjelpe oss med å finne rett måte å trøste på og til rett tid, når babyen din gråter. Inger Pauline Landsem er styremedlem i LF 1001 dager. Hun er også spesialsykepleier/forsker ved Universitetssykehuset Nord-Norge & 1.amanuensis ved Institutt

Verdensdagen: Viktigere enn noen gang

Onsdag 6.mai er det Verdensdagen for mødres mentale helse. Årets tema er: «Viktige enn noen gang,» og det er vi enige i.  Pandemien berører i stor grad alle gravide og barselkvinner. Vi må holde fysisk avstand, være alene på barsel, kanskje føde uten partner og unngå smitte, alt mens helsetjenester har vært nedskalert og sosial

Til alle gravide fra fødselsfotograf Eva Rose 🌹

Eva Rose er fødselsfotograf. Hun har reist land og strand rundt for å ta bilder av fødsler. Før covid-19 solgte hun leiligheten sin for å reise verden rundt og fotografere fødende kvinner. Dette prosjektet er nå på vent, men Eva stopper ikke. Eva Rose er en ildsjel som står på hver eneste dag for gravide-

Gratis lydbok: en bedre start

Forfatter Inger Pauline Landsem har jobbet med nyfødte og deres foreldre på Universitetssykehuset i Tromsø (UNN) i 20 år. Hun er klinisk spesialist i intensivsykepleie til syke nyfødte og for tidlig fødte barn, har skrevet en master om hvordan man kan gjenkjenne smerter hos denne pasientgruppen og har tatt en PhD på evaluering av et