Hvem holder mor?

Den 10.oktober markerer vi verdensdagen for psykisk helse.

Vi er svært glade for å kunne gi deg dette foredraget av småbarnsmamma, lektor og historiker Julianne Joakimsen Rydberg. Foredraget vil ligge ute slik at du kan se når det passer med deg.

Vi trenger alle å bli holdt, føle at vi har verdi, at vi hører til og har følelsesmessige påkoblinger til andre – spesielt i sårbare faser som perioden 1001 dager.

Med kunnskap og åpenhet kan vi redusere stigma knyttet til vårt felt og skape et rausere samfunn som ser verdien av å støtte mødre gjennom sin matrescense.  Det er ikke din feil om du får en reaksjon i forbindelse med graviditet eller fødsel, det er faktisk den vanligste komplikasjonen som oppstår i denne fasen av livet og det er mange faktorer som spiller inn. Det som er viktig er at du ikke sitter alene med vonde tanker og prater med noen om hvordan du egentlig har det.

Om du kjenner deg overveldet, trist, sint, misforstått, ensom, redd eller har andre utfordrende tanker og følelser – prat med helsepersonell i dag. Det fortjener du – lag plass til deg selv også!

Ønsker du å lese mer om utfordringer i perioden 1001 dager, trykk her. Ønsker du å prate med noen akkurat nå? Kontakt Foreldresupport på 116 123 (tast 2) eller chat.

1001 – takk for at du markerer verdensdagen sammen med oss.

Alt godt,

Lena Yri Engelsen, Generalsekretær

Vi har alle en psykisk helse og i noen faser av livet er den særlig sårbar og fortjener ekstra oppmerksomhet (Catharina E.A. Wang)

Kontakt oss:

Medlemskap Privat