Foreldrelansbyen lanserer nettside

Et positivt utspring fra pandemien var å se så mange kreative prosjekter bli født. Ett av disse var «Foreldrelandsbyen.»

Iniativtaker og daglig leder Anne-Lena synes i likhet med mange andre, at det var en del utfordrende overganger som fulgte med rollen som forelder. Fra å være et kjærestepar til å bli en familie på tre, og deretter å gå fra tre til fire.

Prosessen med å bli trygg tok tid. Hun synes det var både overveldende og vanskelig å navigere i all den sprikende informasjonen der ute. I tillegg fikk hun et stort behov for mennesker rundt seg, både for hennes egen del og etter hvert for barna.

Anne-Lena ønsket å bruke sine refleksjoner og erfaringer til å lage en «landsby» der foreldre kunne delta på live streams og enkelt innhente kunnskap og råd fra fag-personer, forskere og brukerorganisasjoner.

Planleggingen startet sommeren 2020, og i oktober samme år lanserte hun sitt nye produkt på Facebook. I dag har Foreldrelandsbyen over 13 500 følgere i SoMe og leverer ukentlige tema-streams til stor glede for målgruppen.

Vi i Landsforeningen kaster konfetti over dette tiltaket. Vi vet at et slikt tiltak krever mye hardt arbeid og tid. Vi er imponerte over hva de har fått til på kort tid som en ideell organisasjon. Vi vet at deres arbeid betyr mye for mange.

1001- takk til Anne-Lena for at du turte å ta sats og takk til dine kollegaer Oddny Katla og Vicente Kalrud. Vi gleder oss til å følge dere videre.

Besøk deres nettside eller følg dem på facebook / Instagram / YouTube

Se vårt bidrag til Foreldrelandsbyen i anledning verdensdagen for mødres mentale helse.

Initiativtager bak og daglig leder i Foreldrelandsbyen, Anne-Lena Løvdahl Hoff